Crowdfunding for cultural institutions

Creative Funding offers your organisation knowledge, time and technical support to help you finance beautiful projects from €20.000 through actively engaging your audience and building your fanbase. 

Take a look at our various trajectories or sign up for an informal intake conversation.

Get in touch with Alyssa Mahler


What Creative Funding means for your organisation:
 

 

Experienced experts provide active support in your own office
Engage your audience and turn them into valuable ambassadors

Increased funds for beautiful and important projects

Your own branding on your own platform environment

  

Why Creative Funding?

 From idea to reality, swiftly

The direct goal of the crowdfunding campaign ensures a quick follow up from idea to development and realisation.

  Your engaged audience is proud of your activities

When audience members are invited to become more directly involved with an organisation, they visit it more often, and are more inclined to tell others about it.

We help you to organise your time efficiently

The Creative Funding expert helps you to develop the right strategy, and continues to keep in track of the schedule, also during the campaign.

Click here for all Creative Funding services

 

Want to know more, or join?

 

Get in touch

 

Read more Read less
View all
Help Museon-Omniversum inspire 1 million people to take better care of our Earth with a gigantic installation."All man-made stuff on Earth weighs more than all living organisms combined. The future of humans, animals and nature on our planet is at stake, but there is hope!"The mission of Museon-Omniversum is to discover together how we can take better care of our planet which is full of amazing wonders. We aspire to take everyone on a journey of discovery and stimulate the imagination to see how things can be better and different. Because no matter how small, everyone can make a difference. Will you join us?How will we do it?In 2024 Museon will celebrate its 120th anniversary, Omniversum its 40th anniversary and we have been joining forces for two years. We would like to celebrate all of this with you. We are renewing our first floor with a focus on the hopeful transition to a circular economy. As a starting point at the entrance, we want to create two "Pillars of Hope.” To build these, we are launching this crowdfunding campaign.The Pillars of HopeYou won't be able to ignore them. Two imposing 8-meter-high pillars. One pillar represents the Biosphere; you can see the splendour of all living organisms on Earth. A sumptuous collection of colours and organisms in nature! The other pillar represents the "Technosphere": all the materials us humans have made. Alongside the heavy materials, you will see hopeful materials that symbolise resourceful humans: from telescopes to school desks, from reed boats to hydrogen-making machines. The Pillars will be made from reusable materials and our own collection pieces. The Pillars of Hope will make visitors realize that the balance between man and nature must be restored and that man's creative ability is the key to success. It inspires action.We believe that no matter how small, everyone can make a difference. That's why we are running this crowdfunding campaign. With your donation, you will contribute to the realization of the pillars and to setting 1 million people in motion for a liveable planet.Will you help us make a difference? Help build the Pillars of Hope and a liveable Earth for all!
View all

Open Call: Leernetwerk City, Company & Crowd 2024

18-04-2024 | 09:21 Open Call: Neem deel aan het Leernetwerk City, Company & Crowd 2024! Ben je werkzaam bij een kleine of middelgrote culturele instelling in Amsterdam? Wil je leren hoe je een gezonde financieringsmix kunt creëren door middel van crowdfunding en sponsoring? Dan is het Leernetwerk City, Company & Crowd dé kans voor jou!   Over City, Company & Crowd City, Company & Crowd is een traject dat al verschillende culturele instellingen heeft geholpen bij het ophalen van financiering voor specifieke projecten. Dankzij succesvolle edities hebben deelnemers samen meer dan € 400.000 opgehaald, mogelijk gemaakt door particuliere donateurs, bedrijven en het Amsterdams Fonds voor de Kunst.   Dit jaar introduceren we het Leernetwerk van City, Company & Crowd: een netwerk voor professionals in de Amsterdamse culturele sector om kennis te delen en te leren over relatiebeheer met donateurs.   Wat houdt het Leernetwerk in? Je wordt onderdeel van een netwerk met andere professionals uit de Amsterdamse culturele sector. Deelname duurt één jaar; binnen dit jaar organiseren we kwartaalbijeenkomsten waarbij donateurswerving, communicatie en strategie centraal staan. Je wordt begeleid en ondersteund bij het opzetten van een crowdfundingcampagne om minimaal € 27.000 op te halen voor een project. Je leert alles over crowdfunding, sponsoring, werving van donateurs, relatiebeheer en doelgroepgerichte communicatie.   Wat krijg je? Je ontvangt een bijdrage van € 9.000 aan het doelbedrag van je crowdfundingcampagne op voordekunst. Dit wordt verzilverd indien je € 9.000 aan crowdfunding en € 9.000 aan sponsoring weet op te halen. Kennis en vaardigheden op het gebied van relatiebeheer met donateurs. Een waardevol netwerk van gelijkgestemde professionals. Een stevigere financiële basis voor je organisatie.   Doe mee en versterk je organisatie! Het Leernetwerk wordt ondersteund door het Amsterdams Fonds voor de Kunst. Er is plaats voor vijf culturele instellingen. Deelnamekosten worden deels vergoed en je ontvangt € 9.000 aan matchfunding bij een succesvolle campagne.   We vragen een eigen bijdrage van € 1.000 excl. btw en commitment om deel te nemen.   Hoe kun je je aanmelden? Ben je geïnteresseerd om deel te nemen aan het Leernetwerk City, Company & Crowd? Meld je dan vóór maandag 10 juni aan en dan plannen we direct een afspraak met je in. Ik meld mij aan!   Bekijk hier wie je al zijn voorgegaan.
Read more
View all