Creative Funding-traject

Voor organisaties die een bedrag van 20.000 euro of meer willen ophalen biedt Creative Funding een persoonlijk adviestraject met een crowdfundingexpert van voordekunst. In dit driejarig traject is de crowdfundingexpert de rots in de branding van jouw organisatie en biedt hulp en advies om samen met jullie financiering én publiek te vinden. Het resultaat van dit traject? 

  • Minimaal één gefinancierd project
  • Het opzetten van een duurzame relatie met het publiek
  • Onderdeel van een gezamenlijk kennisnetwerk

 

Jeannette Smit (directeur Theater Bellevue): ‘’Creative Funding is ook waardevol op de lange termijn, het heeft echt enorme impact'’. Theater Bellevue haalde meer dan 44.000 euro op met Creative Funding.

 

Vind geld én publiek

 

Gedurende het traject start je als organisatie samen met de crowdfundingexpert ten minste één crowdfundingcampagne. Samen met de crowdfundingexpert bespreek je voor welk project jullie organisatie wil crowdfunden. Na de intake ontvangt het kernteam van jullie instelling een stoomcursus crowdfunden en creëren we samen draagvlak voor de campagne binnen de organisatie door een medewerkersbijeenkomst. De expert helpt je met het opstellen van een campagne- en promotieplan en geeft inhoudelijk advies.

Wanneer de campagne start, behandelen wij de vragen van donateurs, bewaken we de planning en handelen de financiële administratie af. Dan kan het kernteam van jouw organisatie zich bezighouden met wat er écht toe doet: de promotie rondom de campagne. Elke week spreekt het kernteam met de crowdfundingexpert van voordekunst voor een update.

Na de campagne ontvangen jullie de statistieken die verzameld zijn via het Creative Funding platform. Daarnaast evalueer je de campagne met de crowdfundingexpert. 

 


Foto door Eva Plevier

 


Van crowdfunding naar crowdkeeping

 

Crowdfunding draait niet alleen maar om geld voor je project, maar ook om het duurzaam verbinden van je publiek. Het Creative Funding-traject stopt dan ook niet na de crowdfundingcampagne maar gaat verder bij relatiebeheer. Na de campagne ondersteunt de crowdfundingexpert bij het omzetten van donateurs in duurzame fans. Zo helpen we je met een donateursanalyse, toetsen we de geefbereidheid van je achterban en ondersteunen we je bij het onderhouden van het contact met de donateurs. Zo gaan we van crowdfunding naar crowdkeeping.  

 

Kennis kunnen we delen

 

Wanneer je gebruik maakt van het Creative Funding-traject word je lid van ons netwerk ‘Creative Funding’. Met twee kennisevenementen per jaar delen we inzichten en houden we je up-to-date over de trends in crowdfunding, andere financieringsmethodes en relatiebeheer. En je kunt uiteraard ook jouw kennis en ervaring uitwisselen met andere leden van dit kennisnetwerk.  


Kosten

 

Een traject bestaat uit drie jaar. De kosten voor het traject zijn € 3.500 (excl. 21% btw) per jaar en 9% fee (excl. 21% btw) over het opgehaalde bedrag van de crowdfundingcampagne. De tijdinvestering is afhankelijk van de grootte van de campagne en de voorbereidingstijd, we bespreken het graag met je in een vrijblijvend intakegesprek.

 

Vraag vrijblijvend een intakegesprek aan

 

Neem contact op

 

We helpen je graag verder met je vragen!