Voor wie?
Creative Funding is speciaal bedoeld voor culturele instellingen in Nederland.
Wij begeleiden musea, theaters, poppodia, filmhuizen, orkesten, festivals, gezelschappen en andere culturele organisaties bij het werven en behouden van particuliere donateurs. Jouw instelling...
- Is een stichting of vereniging
- Heeft een artistieke doelstelling
- Heeft meer dan drie medewerkers in dienst
- Beschikt over een ANBI status.
Welke teamleden zijn betrokken de crowdfunding- en wervingscampagnes?
Crowdfunding en vriendenwerving, maar zeker ook Crowdkeeping - het relatiebeheer met donateurs - zijn bij uitstek gebaat bij samenwerking tussen collega's met verschillende expertises. Binnen de Creative Funding-trajecten werken we met een kernteam van 2 tot 4 medewerkers. Afhankelijk van de grootte en structuur van je organisatie, gaat het om de volgende functies:
- Zakelijk leider of directeur
- Fondsenwerver, development medewerker of relatiemanager
- Marketeer - lees nu Hoe past crowdfunding in jouw culturele marketingstrategie?
- Teamlid dat artistiek-inhoudelijk en/of productioneel bij het project betrokken is.
Wil je meer weten over het belang van een goede taakverdeling binnen de omgang met particuliere donateurs? Lees dan dit blogbericht.