GESLOTEN - Open call: Creative Funding-traject

07-10-2019 | 15:50

Deze open call is inmiddels gesloten. Benieuwd naar de eerste deelnemers? Lees het hier. 

 

‘’Creative funding is ook waardevol op de lange termijn, het heeft echt enorme impact'’ - Jeannette Smit, directeur Theater Bellevue

Crowdfunding is als instrument niet meer weg te denken uit het culturele landschap. Het blijkt een interessante methode om zowel geld als publiek aan je te binden. Ook voor culturele instellingen zijn er kansen wanneer crowdfunding onderdeel wordt van de marketing- en fondsenwervingsstrategie. Maar tijd, mankracht of kennis worden gezien als obstakels: Daarom bieden we vijf culturele instellingen een uniek traject die financiering willen vinden en een duurzame relatie met het publiek willen creëren:

Creative Funding - traject

In dit driejarige traject bieden we instellingen de kennis, tijd en techniek om crowdfunding campagnes vanaf 20.000 euro te financieren door publiek actief te betrekken én te behouden. Een persoonlijke crowdfundingexpert helpt je voor, tijdens en na de campagne.

 

Waarom Creative Funding?

  • Actieve ondersteuning door een interne persoonlijke crowdfundingexpert: Deze wordt echt onderdeel van jouw organisatie met wekelijks bezoek op jullie kantoor.
  • Wij behandelen vragen van donateurs, bewaken je planning en regelen de financiële afwikkeling.
  • Hulp bij structureel relatiebeheer
  • Jouw eigen herkenbare branding op je eigen platformomgeving
  • Onderdeel van een gezamenlijk kennisnetwerk

 

Het resultaat: 

  • Minimaal één gefinancierd project van minimaal 20.000 euro
  • Een heldere analyse van particuliere donateurs: meer kennis en inzicht in je eigen achterban
  • Een communicatiestrategie afgestemd op de donateurs
  • Het opzetten van een duurzame relatie met het publiek

 

Wat vragen we van de instelling?

Een traject bestaat uit drie jaar. De kosten voor het traject zijn €3500 (excl. 21% btw) per jaar. Over het opgehaalde doelbedrag berekenen we 9% fee. Daarnaast vragen we toewijding van de organisatie, de tijdsinvestering is afhankelijk van de grootte van de campagne. In een intakegesprek wordt daar een inschatting van gemaakt.

Een culturele instelling moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De instelling heeft een artistieke doelstelling
  • De instelling is een stichting of vereniging
  • De instelling beschikt over een ANBI status
  • De instelling heeft meer dan drie medewerkers in dienst

 

Indienen

Via dit formulier kun je als instelling een voorstel indienen om deel te nemen aan het Creative Funding traject. Dit kan tot en met 31 oktober. De intakegesprekken zullen plaatsvinden in november. Het traject start per 1 januari 2020.

 

Nog meer lezen over dit traject? Dat kan hier.

Heb je nog vragen?  We beantwoorden ze graag!