Experiences

Since the start of Creative Funding in 2020, a total of 21 cultural institutions in the Netherlands have become participants. Take a look at who they are and read about their experiences (in Dutch).

 

 

“Wat ik heel fijn vind aan Creative Funding is de ervaring met wat wel en niet werkt. Aan de hand van referenties vanuit andere trajecten, waardoor je gedurende de crowdfundingcampagne kunt vergelijken en zelf kunt ervaren dat de strategie en aanpak werkelijk klopt.”

– Bert Mennings, Limburgs Museum

Lees verder >

 

 

“We zien het Creative Funding-traject echt als een doorlopend leertraject en met name voor het betrekken van donateurs en de opvolging daarvan, crowdkeeping dus.

– Ide Mens, Nationale Opera & Ballet

Lees verder >

 

 

“Aan de training met de workshops, in de voorbereiding op de campagne, hebben we veel gehad. Er zit natuurlijk heel veel ervaring en onderzoek achter. Hierdoor hoeven we een deel niet meer zelf uit te vinden en kunnen we creatief bezig zijn met wat we zelf inbrengen.”

– Hans Blik, O. Festival

Lees verder >

 

 

“Het meest waardevolle voor je organisatie is het inzicht dat je krijgt door de motivaties van je donateurs. En het is fijn dat je daar met het Creative Funding-traject professioneel in wordt begeleid door de crowdfundingexpert die kennis van zaken heeft en werk uit handen neemt.”

– Pien van Gemert, Nederlandse Dansdagen

Lees verder >

 

Our current participants