Vriendencampagne

Bij het Creative Funding-traject vraag je de donateur om eenmalig bij te dragen aan een project binnen je organisatie. Als je organisatie op een andere, structurele(re) manier een beroep wil doen op het publiek, zou een vriendencampagne een mogelijkheid kunnen zijn.  

Met een vriendencampagne verzamel je een groep particuliere donateurs die vanaf dat moment doorlopend een bedrag per maand doneren om jouw organisatie structureel te ondersteunen. Oftewel een vriendenclub!

 

Wie gingen je voor?

 

Hard//Hoofd wist in een korte tijd zo'n 300 vrienden aan hun netwerk toe te voegen die allemaal € 5 of € 10 per maand doneren. Framer Framed verzamelde zo'n 100 vrienden de hun programmering structureel ondersteunen.

Creative Funding helpt je met het bepalen en opzetten van een strategie voor de vriendencampagne. De vrienden schrijven zich direct in via een pagina op de website/omgeving van de organisatie.

 

Wat doen we voor je?

 

Voordekunst geeft een workshop crowdfunding. Vervolgens bespreken we met het team hoe we de campagne het beste kunnen uitrollen, welke taakverdeling er is en welke rol de ambassadeurs krijgen. Voordekunst zal de bijeenkomst voorbereiden en begeleiden. 

Verder helpen we met het opzetten van een campagneplanning, geven we feedback over de inhoud van de campagne, monitoren we de campagne heb heb je wekelijks contact met het team van CF om de planning door te lopen.

 

Neem contact op voor de mogelijkheden