Crowdfunding for cultural institutions

Creative Funding offers your organisation knowledge, time and technical support to help you finance beautiful projects from €20.000 through actively engaging your audience and building your fanbase. 

Take a look at our various trajectories or sign up for an informal intake conversation.

Get in touch with Alyssa Mahler


What Creative Funding means for your organisation:
 

 

Experienced experts provide active support in your own office
Engage your audience and turn them into valuable ambassadors

Increased funds for beautiful and important projects

Your own branding on your own platform environment

  

Why Creative Funding?

 From idea to reality, swiftly

The direct goal of the crowdfunding campaign ensures a quick follow up from idea to development and realisation.

  Your engaged audience is proud of your activities

When audience members are invited to become more directly involved with an organisation, they visit it more often, and are more inclined to tell others about it.

We help you to organise your time efficiently

The Creative Funding expert helps you to develop the right strategy, and continues to keep in track of the schedule, also during the campaign.

Click here for all Creative Funding services

 

Want to know more, or join?

 

Get in touch

 

Read more Read less
View all
Help jij mee om de iconische werken terug te brengen in de tuin van Museum Arnhem?Op dit moment is Museum Arnhem gesloten voor een spectaculaire verbouwing. Niet alleen wordt er gewerkt aan een nieuwe vleugel, er komt ook een fantastische tuin waar iedereen straks welkom is. We kunnen deze vernieuwing bijna helemaal realiseren, maar om de iconische werken terug te laten keren in de tuin hebben we jouw hulp nodig! Help jij ons aan de laatste € 35.000,-? Groene ontmoetingsplekOnze tuin wordt de nieuwe groene ontmoetingsplek in Arnhem. Ook zonder museumticket kun je naar de beeldencollectie komen kijken, iets drinken met uitzicht op de Rijn of een potje pingpongen. Het wordt een geweldige plek om te ontspannen in Arnhem, waar iedereen gebruik van kan maken. Jij kunt dit mede mogelijk maken! Iconische werkenMet jouw bijdrage laten we de prachtige iconische beelden terugkeren naar de tuin. Om welke werken gaat het? De Borstentros van Maria Roosen, een echte publiekslieveling, komt in volle glorie terug. En ook jij kunt volgend jaar een potje pingpongen op de kleurrijke pingpongtafel Pong  van Louie Cordero. Daarnaast wordt het bronzen beeld Warrior with Shield van de beroemde kunstenaar Henry Moore teruggeplaatst. Waarom is jouw steun belangrijk? Het is veel werk om alle beelden terug te brengen in de tuin. De Borstentros bestaat bijvoorbeeld uit 126 grote, glazen onderdelen die per stuk worden uitgepakt om vervolgens weer in elkaar gezet te worden. Ook zijn er kosten voor restauratie, sokkels en het aanleggen van de stoep voor de pingpongtafel. Bemachtig zo’n unieke tegel! Je kunt ons steunen door een bedrag te doneren op deze pagina. In ruil voor jouw steun hebben we enkele unieke tegenprestaties. Doneren kan al vanaf € 10,-, oplopend tot € 1.250,-. Voor een donatie vanaf € 40,- ontvang je een eigen, unieke Tichelaar tegel. Hiervan worden er op dit moment 82.000 aangebracht op de nieuwe vleugel van het museum, en jij kan zo’n stuk Dutch Design bemachtigen! Je kan er 1, 2 of 3 kopen, of zelfs een heel plateau van 16 stuks. Ook kan je jezelf verzekeren van een ticket voor de heropening of een exclusief diner en rondleiding door de openingspresentaties door directeur Saskia Bak, maar doneren zonder tegenprestatie kan natuurlijk ook. Elk bedrag, groot of klein is welkom! Draag jij Museum Arnhem of Arnhemse kunst en cultuur een warm hart toe? Steun ons dan nu en met jouw hulp kunnen we straks met z’n allen genieten van een prachtige nieuwe plek! * Woon je in omgeving Arnhem? In september bieden we de mogelijkheid om je eigen tegel bij Museum Arnhem op komen halen. Tevens kun je dan alle 82.000 Tichelaar tegels zien die geplaatst zijn op de nieuwe museumvleugel. Woon je niet in Arnhem of ben je niet in de gelegenheid hiervoor, dan sturen we de tegel(s) in oktober naar je op.
View all

De projectpagina: het visitekaartje van de campagne

28-04-2021 | 18:51 Het maken van de projectpagina kan een flinke klus zijn. Je plaatst een promotiefilmpje, schrijft een tekst over de inhoud en opzet van het project en voegt minstens vijf verschillende tegenprestaties toe. Tijdens het Creative Funding-traject gaat dit natuurlijk in samenspraak met de crowdfundingexpert, maar we bieden hier graag vast wat inspiratie en vertellen je meer over de mogelijkheden van het platform.    Zorg ervoor dat de projectpagina volledig en concreet is en goed aansluit bij het project. Zo weet een bezoeker direct waar deze aan bijdraagt met een eventuele donatie. Schrijf naar de donateur toe, blijf weg van jargon of meer beleidsgericht taalgebruik.   Probeer daarnaast ook een projectpagina te maken die in het oog springt. Dat wekt interesse en nieuwsgierigheid. Dit kan door een ludieke of mooie campagnevideo te maken, unieke en creatieve tegenprestaties te verzinnen en een korte en concrete tekst te schrijven. Maak daarnaast slim gebruik van beeldmateriaal, zoals foto’s en logo’s, want beeld communiceert sneller dan lange stukken tekst.   Jouw pagina op Creative Funding   1. Design Op Creative Funding krijg je een zogenoemde ‘white label’ pagina: dit betekent dat je de pagina kunt vormgeven in de huisstijl van jouw organisatie. Het eigen logo en de eigen huisstijlkleur drukken jullie stempel op de pagina, zodat het ook voor potentiële donateurs een direct herkenbare omgeving is. Zoals bijvoorbeeld de pagina van Festival de Nederlandse Dansdagen.    2. Banner Je kunt de pagina nog aansprekender maken door een banner toe te voegen. Hierop plaats je bijvoorbeeld het campagnebeeld van de crowdfunding of de titel van het project. Deze banner kan desgewenst ook linken naar bijvoorbeeld een pagina op jullie eigen website met meer informatie over het project. Bekijk de banner van Nationale Opera & Ballet:    Bekijk hier de pagina.    3. De campagnevideo Theater de Speeldoos: Illustrerende en humoristische video  Theater de Speeldoos maakt door middel van beeldende taal en een humoristische video duidelijk wat zij de bezoeker van het theater straks kunnen bieden: een eigen tafeltje naast je theaterstoel! De tafeltjes worden geplaatst over de stoelen die vanwege de 1,5 meterregel in verband met het coronavirus niet gebruikt kunnen worden. Inventief!  Bekijk hier de pagina van de campagne. (op het voordekunst platform)   Het Limburgs Museum: inspelen op emotie en alvast een voorproefje De video van het Limburgs Museum speelt in op de emotie van de kijker, erg passend bij het doel van hun crowdfundingcampagne.  Hier vind je de pagina.    4. De wervende tekst De wervende tekst van het project RECHT EN WAARHEID MAKEN VRIJ, de Decembermoorden herdacht van ROSE Stories maakt direct de urgentie van het project voelbaar. Het spreekt lezers aan die zich in de boodschap herkennen en wekt de interesse van hen die nog minder bekend zijn met het onderwerp van het boek. Een gouden combinatie.    Lees hier de rest van de tekst.   5. De tegenprestaties  De makers van Earth Alchemy Factory maakten het doneren nóg aantrekkelijker door alvast een preview te geven van de tegenprestaties. Op de projectpagina staan foto’s van tegeltjes en een schatkist die een donateur kon kiezen.      6. Matchfunding Als er een fonds, partner of bedrijf is dat jullie campagne ondersteunt, kan deze optreden als ‘matchfunder’. Deze kan, uiteraard met een maximumbedrag, binnen een afgebakende tijd alle donaties verdubbelen. Dit komt op de pagina prominent in beeld en levert dus zichtbaarheid op voor de matchende partij, én werkt als vliegwiel voor het generen van donaties. Een win win dus! Bekijk dit voorbeeld om te zien hoe deze functionaliteit eruit kan zien:      7. De homepage Op Creative Funding krijgt jouw instelling als het ware een eigen crowdfundingplatform omgeving. Als jullie in de loop van de tijd meerdere campagnes voeren, zullen de verschillende afgelopen en lopende campagnes zichtbaar zijn op de homepage. ROSE Stories ging je al voor.    8. Taal Het is mogelijk (en aan te raden, afhankelijk van de doelgroepen van de campagne en jullie huidige netwerk!) om een volledig Nederlandse én een volledig Engelse pagina aan te maken. Bezoekers kunnen rechtsboven switchen van taal. Quite convenient!    Meer weten?  Het Creative Funding platform biedt meer! Zo kun je updates plaatsen op de pagina en houd je zelf de regie over de inhoud van de bedankmailtjes na een donatie. Tijdens het Creative Funding-traject lichten we alle mogelijkheden toe en zoeken we uit wat bij jullie organisatie past. Neem contact op met Lisanne Brouwer en Alyssa Mahler via info@creativefunding.nl.
Read more
View all
€ 50

Lisette

18-06-2021 | 00:06 To: Be a pawn in our life course game!